האם בכלל מומלץ טיפולים אסתטים

האם בכלל מומלץ טיפולים אסתטים

 

אסתטיקת הגוף ושימור המראה המטופח, שורשם מההיסטוריה המצרית הקדומה ועוד קודם לכן. נכון להיום, הקידום הטכנולוגי בתחום האסתטיקה מאפשר שיטות טיפול פולשני זעיר עם חומרים טבעיים.

אחד החוויות שאנחנו כבני אדם אמורים להתמודד אתה במהלך חיינו היא התבגרות והזדקנות עם כל ההשלכות שכרוכות בכך. גוף בריא ומראה בריא הם ללא כל ספק גורמים מרכזיים בתפיסה עצמית אשר תורמת המון בבניית הביטחון העצמי וכתוצאה מכך לתחושה חיובית כלפי עצמי וכלפי הסביבה.

העור שלנו הוא איבר ברייר (BARIER) שמייצג אותנו מול הטבע ומול החברה. לכן, מצד אחד, הוא זה שלוקח על עצמו כל זרימת ההתקפות של גורמים המסכנים  את חיינו, כמו – קרני אוטרה-וואיולט של שמש, חיידקים למינם, שינויי טמפרטורה, גורמים מכנים כמו פצעים ודומיהם.., ומצד שני, מראה העור בפרט והמראה ככלל הם כרטיס הביקור הראשוני שלנו כלפי החברה.

בכלל לא נשאלת שאלה, האם אנחנו זקוקים בטיפולים אסתטים. עצם זה, שאנחנו כאחד מוצאים את עצמנו מול מראה, מדבר מפני עצמו. השאלה היא עד כמה אנחנו נסחף בעניין. …וזה כבר עניין תרבותי, השכלתי ובסופו של דבר כלכלי, בדיוק כך, אם היה מדובר באיזה בית לגור או באיזה רכב לנסוע או האם לעקוב לאופנת ההלבשה. ההבדל היחיד והמשמעותי שטיפול העור נוגע לגופנו ולבריאותו לטובה או לרע.

 כאן הנורה האדומה שאמורה להיות תמיד דלוקה להזרתנו, לעמיד אותנו בגבולות השפויות, כמודעות שלנו על אסתטיקת הגוף שלנו תמיד מבוססת על מצבנו הפסיכו-סוציאלי. תפקיד הרופא המטפל כיועץ שקול דעת מרכזי בנושה.

כפי שצוין מעלה, בתחום האסתטיקה נכון להיום קיימים שיטות טיפול זעיר פולשני עם חומרים טבעיים או מקורבים מאד לטבעי. התוצאות המרהיבות של הטיפולים הללו מושכת את מודעתנו אל תוך העניין וקשה היום למצוא אדם שאייך שלא נגע בנושא מקרוב.

עד לאחרונה היו אך ורק שתי שיטות הטיפוליות לשיפור איכות העור ומראה הפנים – טיפולים קוסמטיים וניתוחים פלסטיים. לא נכנס כעת לדיון על יתרונות וחסרונות של כל אחת מהשיטות. כיום הרפואה האסתטית נכנסה לשטח ענק בין השיטות שהוזכרו קודם לכן ועם התקדמות טכנולוגית מהירה אשר מצמצמת את קודמן ברוב העניינים בתחום. ביתר הנושאים רפואה אסתטית משמשת כבסיס עיקרי של מכלול הטיפול או כהשלמה של הטיפול העיקרי כמו למשל השלמות התיקון לאחר הניתוחים הפלסטיים.

באמצעות שיטות הרפואה האסתטית ניתן לשפר את איכות העור, להבריאו ולשוות לו מראה צעיר בעשרות שנים עם תוצאה מובטחת לאורך זמן. מנגנוני הפעילות של השיטות הללו הן מצד אחד מהשפעה ישירה (מכני וכימי) של החומרים ומצד שני הם מעודדים לתהליכים טבעיים בעור אשר גורמים לשיקומו. כך למשל, בהזרקת החומצה ההיאלורונית ממלאים פיזית את הקמטים, כמו כן, התכונה של החומר למשוך אליו מולקולות המים, אשר גורמים למילוי נוסף של הקמטוטים הקטנים וכך גם מחזירים לעור זוהר חלקלקות שהיו אי פעם בצעירות. אם זאת, הזרקות החומצה ההיאלורונית מפעילה מנגנונים טבעיים לייצור הקולגן אשר גורם מתיחה ומוצקות של העור. יש לציין, שהמנגנונים הטבעיים ממשיכים את פעילותם גם שהחומצה ההיאלורונית כבר נספגת.

כך גם לגבי הצערת העור ע"י חוטי אפטוס (ARMIROVANIE) ההליך מבוצע בפעילות ישירה של החוטים כמותחים ותומכים פיזית ומצד שני ייצור הקולגן מאפשר המשכיות של תפקידם.

כמו שהטיפולים כבר הוכיחו, אין להם מתחרה בשיקום ושימור העור וטיפולים קוסמטיים באמצעות משחות שונות יכולים לבוא אך ורק כמשלימים לטיפול.

רבים מאיתנו משתמשים במימיקה מוגזמת אם זה בלי לשים לב או נגד רצוננו כהרגל. משתנה זה יחד עם גורמים נוספים כמו – איכות העור, אקלים, תזונה, עישון – הם התורמים העיקריים להיווצרות הקמטים. אולי תופתעו, אבל התהליך מתחיל עוד בגיל צעיר – מ 25-30 שנים, כמובן שמדובר בביולוגיה והשתנות מאינדיבידואל אחד לאחר. בוטוליניום טוקסין (הזרקת בוטקס / דיספורט) נותן פתרון מלא למניעת היווצרות הקמטים ולהעלמה של חלק מהם. הקמטים העמידים מטופלים בשילוב של שיטות שונות של הרפואה האסתטית.

בשטח פיסול הפנים הרפואה האסתטית מהווה תחליף כמעט מלא של הכירורגיה הפלסטית. להלן רשימה חלקית של היתרונות של הרפואה האסתטית: א) פולשנות זעירה, ב) אפשרות תיקון או החזרה למצב הקודם באופן מידי או בכל רגע נתון דרך שימוש בחומרים המפרקים את החומרי טיפול, ג) אין צלקות ד) סיבוכים וסיכונים בממדים זניחים ה) כמעט ואין תופעות לוואי או תופעות לוואי לא מהותיים אשר חולפים תוך שעות או תוך ימים ספורים ו) אפקט טיפולי ז) אפקט הצטברותי מבחינת השיפור באיכות העור ח) אין אפקט הצטברותי מבחינת שינוי המראה אלא כל טיפול מותאם למצב הנוכחי ללא השפעה של טיפול הקודם כי החומרים נספגים לגמרי ללא שאריות בגוף ועוד.  

כך, רפואה האסתטית עקב התכונות לעיל הפכה תחום האסתטיקה לנגיש כיוון שהיא דחתה הצידה את סכין הניתוח וכל ההשלכות הקשורות לו. המניע היחיד היום של הרפואה האסתטית היא עלות הטיפולים שהינו יחסית גבוה, אך למרות זאת היא הופכת יותר ויותר נפוצה ונכנסת אל ביתו של כל אחד מאתנו.

 

  • למי מומלץ טיפולים אסתטיים

השאלה מאוד רטורית ונכון יהיה להתייחס כאן על תפקידו העליון של הרופא כיועץ כנגד הרצונות והציפיות של המטופל.

נתחיל מזה שהמושג 'טיפולים אסתטיים' הוא מאוד רחב במובן הזה שהטיפול האסתטיים מומלץ לכל אחד ואחד בכל הגילאים מגיל הבגרות המאוחרת. הרי, אנחנו שואפים לשם – כל אחד מאתנו רוצה להראות מושלם לפי סטנדרטים שהוא רואה לנכון והאחרון נכתב לנו ומושפע על ידי החברה סביבנו. לכן, כבר מאז שמקבלים מודעות על עצמנו, כל אחד מאתנו נאלץ  להתמודד מול פערים בתוכנובין המציאות ובין ציפיותינו מהמראה החיצוני שלנו, מצד אחד, והתחשבנות כלפי עצמינו ולמול דעת החברה, מצד השני.

וכמה ככל שהפערים הללו עמוקים יותר, כך נמוך יותר הביטחון העצמי שלנו עם כל ההשלכות החברתיות של הדבר.

היום, כחלק מפתרון של הבעיה, באה הרפואה האסתטית עם יכולתה הכמעט בלתי מוגבלת לשיפור המראה החיצוני וכי השלכותיו ברוב המקרים – שיפור בביטחון עצמי ואיכות החיים.

לאור זה, אין כל הגבלה לטיפולים אסתטיים רפואיים כל עוד היא מכוונת למטרה מדויקת שמגובה בטכניקות הרפואיות המקובלות אשר תואמו בין המטופל/ת והרופא מטפל. ושוב, חובה להדגיש את תפקידו העליון של הרופא כיועץ כנגד הרצונות וציפיות של המטופל, אשר צפוי שיבחן את הגבול בין הבעיה הפשוטה של הטיפול האסתטי ובין הבעיה הפסיכולוגית העמוקה שדורש טיפול של מומחים מתחומים אחרים.

 

  • מתי להתחיל טיפולים אסתטיים

ברפואה האסתטית מדברים על תיאום שלם בין המטרה של הטיפול וגיל המטופל.

בעיקרון, את הטיפולים האסתטיים הרפואיים לא מומלץ להתחיל מתחת לגיל 18 שהנער/ה עדיין לא השלים/ה את התהליך הגדילה הפיזי וגם מבחינה פסיכו/סוציאלית עדיין לא בשל/ה כאישיות עם תובנה כמו גם כלפי עצמו, כך גם כלפי החברה.

כך, הרפואה האסתטית בגילים צעירים באה על ידי ביטוי בעיקר בטכניקות של פיסול פנים וגוף ליופי ואסתטיקה, כמו:

-מגיל 18:

    בפנים:

  1. עיבוי ועיצוב שפתיים
  2. הדגשה ועיצוב עצם הלחי
  3. הדגשה ועיצוב קו הלסת
  4. הדגשה ועיצוב הסנטר
  5. העלמת סנטר כפול
  6. הרמת גבה
  7. תיקון אף
  8. תיקון אוזניים בולטות

                בגוף:

  1. הרמת החזה
  2. הצרת היקפים באמצעות המסת השומן
  3. המסת שומן בגוף

בגילאי הצעירות הבוגרת הרפואה האסתטית באה על ידי ביטוי בעיקר בטיפולים לתחזוקה וטיפולים מניעתיים לשמירת העור בריא וצעיר, כמו:

-מגיל 26-30 בנוסף להנ"ל (כמובן, מאד אינדיבידואלי):

                בפנים:

  1. הצערת העור (ביו-רוויטליזציה)
  2. טיפול בקמטים (בעיקר דינמים)

                צוואר:

  1. הצערת העור (ביו-רוויטליזציה)

בגיל בוגר יותר הטיפולים מכוונים לתיקונם של נזקי ההתבגרות וכמובן כמות הפגמים ואופיים מושפעים ישירות מטיפולים המניעתיים בשנים הקודמות לשמירת העור בריא.

-מגיל 40 בנוסף להנ"ל (כמובן, מאוד אינדיבידואלי):

בפנים:

  1. טיפול בקמטים קבועים
  • סביב העניים
  • במצח
  • בין הגבות
  • קמט נזו-לביאלי (מקצה אף לזווית הפה)
  • קמט מריונט (מטה מקצי הפה)
  • קמטוטים מהשמש בלחיים
  • קמטי עישון סביב הפה

          -מגיל 45-50 בנוסף להנ"ל (כמובן, מאוד אינדיבידואלי):

בפנים:

  1. הרמה ומתיחת הפנים

                      צוואר:

  1. הרמה ומתיחת

                       ידיים:

  1. הצערת העור (ביו-רוויטליזציה) של העור בידיים

                        מחשוף:

  1. הצערת העור (ביו-רוויטליזציה) של העור במחשוף
  2. העלמת הקמטים בין השדיים

לסיכום, נערים ונערות מבקרים את הקליניקות לאסתטיקה הרפואית לצורך טיפולים לפיסול הפנים וגוף ליופי ואסתטיקה; מגיל 25 כבר מומלץ על בריאות העור ושימור המראה הצעיר שלו וכמובן שהנושא תלוי באופן ההקפדה על טיפול קבוע ומסודר. המבוגרים ומבוגרות יכולים ליהנות מטכנולוגיות חדשניות של הרפואה האסתטית לשיקום העור ולהחזיר לו מראה בריא וצעיר. לצד זה, ישנו כמובן מקום לא מבוטל לתחום הפיסול בגילאים האלו.

מעבר לטיפולים המיועדים ליופי ואסתטיקה של גוף האדם ובריאות העור, הרפואה האסתטית מחזיקה כלים גם שאיתם ניתן להתמודד בהצלחה גורפת עם בעיות הרפואיות קשות כמו: מיגרנה והזעת יתר. כמובן, הזעת יתר מלווה באסתטיקה.

הרפואה האסתטית השיקומית, מהווה פלטפורמה חדשה ועדיין לא מנוצלת בהתאם, יכולה להציע מגוון טיפולים לחולים אחרי פגיעה מוחית, כמו שבץ מוחי ומינם, אשר סובלים מעיוות הפנים. התוצאות המרהיבות של הטיפולים לתיקון האסימטריה של הפנים הנגרמת מהמחלה, באמצעות חוטי אפטוס (APTOS) בהחלט מעודדות את המטופלים בתהליך השיקום, בעיקר בשיקומם החברתי.

 

Start typing and press Enter to search