האם מתמכרים לטיפולים אסתטיים רפואיים ?

 

האם מתמכרים לטיפולים אסתטיים רפואיים ?

 

חובה להגדיר מלכתחילה  באופן ברור – אין התמכרות כל שהיא לחומרים שעושים בהם שימוש בטיפולים בתחום האסתטיקה הרפואית, אך בהחלט קיימת תופעה של סיפוק ותחושה של עילוי נפשי שנובעים מהשגת חלום כתוצאה מהטיפול , כמובן שאין צורך לוותר עליו; ולפעמים נצפה גם בתחושת אופוריה מסוימת של המטופל, תפקידו של הרופא המטפל בעיקרו הינו ייעוץ הוגן ומקצועי.

טכנולוגיות ופיתוחים חדשניים בתחום האסתטיקה הרפואית הפכו אותה נגישה לכל אחד מאתנו בגין השיטות הטיפול לא המורכבות – נכון להיום, ברוב המקרים מראה חלומי מושג ללא כל התערבות ניתוחית עם כל השלכותיו אך עם זאת לטווח קצר יותר. לאור זה, אנחנו כבר לא מפחדים לא מהטיפולים בעצמם ולא מתוצאותיהם, כי:

  1. הטיפולים כמעט לא מלווים בכאבים או תופעות לוואי ותהליך ההחלמה מהיר.
  2. התוצאות הן מרהיבות באופן מידי או כמעט מידי,
  3. כמו כן, ברוב תוצאות הטיפולים ניתן לחזור למצב ההתחלתי במידה והבענו חרטה, בכל רגע נתון ללא כל סימן או זכר שטופלנו אי פעם.

לכן, המטופל/ת שכבר פעם אחת חווה את הטיפול כ'קל' מבחינה סבילות וסיכונים עם תוצאות אפקטיביות באופן מהיר, מובן מאליו, שת/ירצה השלמת ההגשמה של חלומותיו/ה.

לציין, לאחר טיפול של אזור אחד והעלמת הבעיה, בולטת בעיה שנייה אליה אולי לא שמת/ה  לב או או שמת לב אליה אך היא הייתה פחות בולטת בהשוואה לאחרת. הבעיה אינה חדשה ואינה מופיעה לאחר הטיפול אלא כל אחד מאתנו רואה קודם כל את הבעיה הגדולה מבחינתנו ומתוך כך מוותרים על טיפול במשהו מינורי לידו. אחרי ש"מתפטרים" מהבעיה גדולה, הבעיה הקטנה יותר מתחילה להציק ואז רוצים בטיפולן במיוחד אחרי טיפול קודם מוצלח.

לכן, אפשר לדבר על סוג של התמכרות בטיפולים האסתטיים רפואיים. כל אחד מאתנו מתעסק בענייני אסתטיקה ברמה כזו או אחרת במהלך חיינו – המראה שלנו הוא השתקפות חיצונית של הפנימיות שלנו והפוך. כמעט כל אישה משתמשת בקרמים למינם ומנסה לטפח עצמה לפי אינטליגנציה, תרבות, מסורת ובסופו של דבר לפי יכולת כלכלית שלה. גברים עסוקים בכך לא פחות. התדמית האישית מתעצמת לצד שיפור המראה החיצוני. שיטות הרפואה האסתטית מאפשרות תוצאות מידיות וממושכות טובות יותר בהרבה מכל השיטות הקיימות עד כה, נותר לנו איפה רק להשתמש בהן במינון נכון ולשמור על עור בריא ומראה פנים וגוף מאושר.

 

 

Start typing and press Enter to search