העלמת קמטים נזו-לביאלים

קמטים נזולביאליים, קמטי אף-שפתי

קמט "מריונט", "קמט עצבות", "קמטי האכזבה"

קפלי אף-שפתי, קפלים נזולביאליים הן בעצם 'קפלי החיוך' – המעבר האנטומי העדין בין הלחיים לבין השפה העליונה.

קמט "מריונט", "קמט עצבות", "קמטי האכזבה" – הם הקווים המשתרעים מן הפינות החיצוניות של צדי הפה כלפי מטה לכיוון הסנטר.

באופן כללי, המנגנון העיקרי ליצירת הקמטים הוא התדללות השומן התת עורי ומתוך כך איבוד הנפחים במהלך ההתבגרות. ביחד עם זאת, איבוד הקולגן והאלסטין בעור והמבנים התומכים התת עוריים בפנים כגון גידים, ולצידם ניוון השרירים ועצמות בהשפעת הגרביטציה גורמים נדידה יחסית של השומן, שרירים ועור קלפי מטה.

גנטיקה יחד עם הסיבות הסביבתיות וההרגלים תורמים רבות להיווצרות הקמטים. התעמקותם והבלטה של קפלים נזולביאלים הם הסימנים הראשונים של התבגרות.

קמטים נזולביאלים, קמטי אף-שפתיים נוצרים בעיקר עקב דילול שומן הלחי (buccal fat pad) ונפילתו אשר הולך ומתגבר בציר התבגרות. אנחנו נולדים עם שומן לחי מפותח לכן תינוקות וילדים מתאפיינים בלחיים גבוהות עגולות ובולטות. הגורמים הגנטיים והסביבתיים כמו שמש, עישון, תזונה לקויה מעלימים את הלחיים ובמקום נוצרים מחד שקע-קמט הנקרא אף-דמה (nasojugal groove) החוצה את הלחי לאורכה ומאידך קמט אף-שפתי. בשלבי ההתבגרות המאוחרים יותר קצי הפה (קצי השפתיים) נופלים ומופיע גם קמט "מריונט" אשר מקנה לפנים את המראה העצוב והמאוכזב. מכאן השמות הנוספים של קמט המריונטקמט "עצבות", קמט "אכזבה".

השפתיים הן אחד האיברים המרכזיים בפנים שאנו מביטים ובוחנים במהלך האינטרקציה הישירה ביננו; כך גם תופסים את עצמנו במראה. הקמטים הנזולביאלים וקמטי המריונט בעצם עוטפים את הפה ואפשר לומר שמעצבים את האזור, הקמטים הללו הם אחד הבעיות האסתטיות השכיחות ביותר בקרב המטופלים וכפי שציינו, עומק הקפל נזולביאלי מתחיל לבלוט כבר מגיל צעיר (35).

ניתוח למתיחת פנים, הרמה ומתיחה באמצעות חוטים ומילוי באמצעות חומרי מילוי קבועים, סמי-קבועים וזמניים – הם השיטות הטיפוליות המקובלות להעלמת הקמטים נזולביאלים וקמטי "המריונט". בהתאמה אינדיבידואלית של שיטת הטיפול ניתן להשיג תוצאות מרחיקות לכת עד העלמה מוחלטת של קמטי אף-שפתי וקמטי "האכזבה" והחזרתו של  מראה רענן, צעיר, מלא אושר ואופטימיות.

הכנסתם לשימוש בעשור האחרון של החוטים המשוננים (חוטים עם זיזים או קוגים), כמו חוטי אפטוס (APTOS® threads. Uni-directional barbed threads), או חוטי סילואט (Barbed Cog 3d Silhouette Thread), שינו לחלוטין את הקונצפט הטיפולי של הרמת פנים וברוב המכריע של המקרים הטיפולים זעיר פולשניים הדיחו את סכין ניתוח.

פני השטח המשונן של חוטי האפטוס (APTOS® threads. Uni-directional barbed threads) וחוטי סילואט (Barbed Cog 3d Silhouette Thread),  הינו הגורם לאחיזה של הרקמה התת עורית אשר מאפשר את אפקט ההרמה והמתיחה של העור בצוואר תוך כדי משיכתו של החוט. זה בעצם הפלא שהפך את חוטי אפטוס וחוטי סילואט לתחליף מועדף לניתוחים של הרמה ומתיחת עור הצוואר.

                         הדגשה ועיצוב של עצם הלחי באמצעות חוטים – דר' משה שמש

                             הדגשה ועיצוב קו הלסת באמצעות חוטים – דר' משה שמש

             הרמה, מתיחה והצערת העור הפנים וצוואר באמצעות חוטי אפטוס – דר' משה שמש

צרו קשר לפרטים נוספים

    טיפולי הצערת העור

    טיפולי חוטים

    האומנות שברפואה האסתטית

    קליניקה ראשית – תל אביב, רמת החייל: רח' הברזל 11, קומה 3

    Start typing and press Enter to search